Upravljanje odnosov s strankami

Vodenje podjetja je zahtevna naloga, ki terja ogromno truda na različnih področjih. Le nekatera opravila prinašajo opazne rezultate, mnoga druga pa so prav tako ključna, čeprav se rezultati ne pokažejo neposredno in jih je težko meriti. Pomembno je torej, da se pri vodenju podjetja naloge lotimo kar se da celovito, s pravimi fokusi.

Vodenje kakovosti

Brez kakovostnih izdelkov ali storitev podjetje preprosto ne more uspešno poslovati. Prav zato je vodenje kakovosti ključna naloga za podjetnike, ki želijo ohraniti svoj ugled in nadaljevati poslovno rast. Ne glede na to, za kakšne izdelke ali storitve pravzaprav gre, je kakovost neprecenljiva odlika, ki je v veliki meri zaslužna za zadovoljstvo strank, torej tudi za dobiček podjetja.

Vodenje kakovosti se lahko opravlja na različne načine – ena dimenzija je interni nadzor, vzpostavitev zanesljivih delovnih procesov, uporaba pravega orodja in materialov … Na drugi strani pa imamo zunanji nadzor, certifikate in potrdila ter podobna preverjanja, ki jih je treba prav tako obdržati v mislih. Uspešno vodenje kakovosti bo zagotovilo kakovost izdelkov ali storitev, s tem pa mnoge druge pozitivne učinke, ki so zelo dobrodošli za vsako podjetje.

Upravljanje odnosov s strankami

Izdelki in storitve pa imajo le tolikšno vrednost, kolikor jo pripisujejo stranke. Brez zvestih kupcev ne bo šlo. Čeprav se stranke v veliki meri orientirajo glede na kakovost in druge odlike same ponudbe, bo upravljanje odnosov s strankami dodalo še piko na i celotni izkušnji. Spet to ni odvisno od vrste izdelkov oziroma storitev, se pa pristopi do upravljanja odnosov s strankami seveda razlikujejo glede na vrsto kupcev. Redne stranke zahtevajo poseben pristop, enkratnih kupcev se bomo spet lotili drugače …

Tudi upravljanje odnosov s strankami vključuje celo vrsto različnih opravil, ki jih ne smemo zanemarjati. Poleg tega se močno povezuje z marketingom in odpira še dodatne poslovne priložnosti, ki jih je pametno izkoristiti.