Izpušni sistem

Pri prilagoditvah avtomobila za dirkanje oziroma optimalno zmogljivost redko pomislimo na izpuh, ki igra nekoliko manj opazno vlogo kot sam motor in mnogi drugi elementi. Prav tako se pogosto bolj posvečamo dodatni opremi in sami vožnji, ne pomislimo pa veliko na to, kako lahko ustrezen izpuh ponudi še nekaj dodatne zmogljivosti. Seveda pa se bodo tisti zahtevnejši vozniki posvetili tudi temu sistemu, verjetno bodo že dobro poznali možnosti, ki jih imajo na voljo. Izpušni sistem namreč ni le cev, ki vodi izpušne pline od motorja do izstopa v okolje, temveč vsebuje nekaj komponent, ki posredno odločajo tudi o delovanju motorja.

DPF filter

V tem oziru najbolj izstopa DPF filter, ki ima sicer pomembno nalogo, a lahko tudi ovira optimalno delovanje motorja. Gre za filter, ki zadržuje škodljive delce, ki nastajajo pri izgorevanju dizla v motorju avtomobila. Odstranitev DPF filtra zato ni priporočljiva, saj v tem primeru škodljive snovi uhajajo v okolje. Je pa to lahko smiselna odločitev, če imamo s filtrom težave ali pa če želimo privesti motor do skrajnih zmožnosti. Na voljo imamo tudi športne filtre, tako da odstranitev DPF filtra ni edina možnost. Važno je le, da zagotovimo nemoten prehod izpušnih plinov skozi filter – problem je namreč v tem, da se z učinkovitim filtriranjem filter lahko zasiči, na površini se nabere toliko odpadnega materiala, da je oviran prehod izpušnih plinov. Tako predstavlja izpušni sistem oviro za nemoteno delovanje motorja, ki ne more uspešno odvajati izpušnih plinov, začne se lahko tudi pregrevati, vse to se seveda pozna na zmogljivosti in učinkovitosti delovanja. Odstranitev DPF filtra te težave uspešno reši, seveda pa to pomeni, da bomo v okolje spuščali škodljive stranske produkte izgorevanja dizelskega goriva.

Bolje kot odstranitev DPF filtra se obnese prilagojen dirkalni izpušni sistem z nekoliko bolj grobim filtrom, ki prinaša optimalen kompromis.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *